venres, 27 de xaneiro de 2017

Debates

O outro día na clase empezamos  preparar os debates que vamos a reallizar nas próximas semanas.

QUE É UN DEBATE?
Un debate é unha situación comunicativa na que se expoñen dous argumentos contrarios e fundaméntase as posicións expostas. A súa finalidade é coñecer e expoñer as posturas, así como as bases das partes involucradas.
Un debate pode darse en situacións informais de maneira espontánea, con todo, existen formas de debate reglamentados, onde dous equipos expoñen e argumentan as súas posicións respecto dun tema. Tamén participa un moderador e o tema de debate é previamente acordado.
Un destes modelos pre-establecidos é o de Karl Popper (filósofo austríaco do século XX), onde se acorda un tema polémico e unha das partes debe argumentar de maneira positiva, mentres que a outra o fai de maneira inconsisten en discursos argumentativos sen interrupción, abrindo o debate o equipo a favor da postura establecida e o equipo en contra refuta. Logo se de paso a catro instancias nas que dous oradores formulan preguntas á parte contraria.  Cada unha destas instancias ten unha cantidade de tempo determinado para formular os seus argumentos.
O segundo modelo de debate a considerar é chamado Lincoln- Douglas. Este naceu dos debates valóricos sostidos por ambos os políticos estadounidenses ao redor do ano 1858 sobre moral e escravitude, polo que son temas desta índole os que se debaten neste modelo, en dous equipos. Consta de sete partes, dous delas argumentativas e tres de refutación para logo seguir con dúas preguntas cruzadas dos oradores.


CARACTERÍSTICAS DO DEBATE
1. Pode ser de carácter espontáneo, nese caso non hai regras específicas, ou pre- establecido, nese caso segue normas específicas.
2. Nos debates reglamentados existe unha afirmación acordada de antemán sobre a que se debaterá.
3. Os temas para tratar son de índole polémica.
4. Existe un moderador, cuxa función é expoñer o tema do debate, dar a palabra a quen teña a quenda, coidar que se respecte o tempo de cada parte do debate e sacar as conclusións finais.
5. Existen dous equipos, un a favor e outro en contra. No caso do debate que segue o formato de Karl Popper, os equipos constan de tres oradores, mentres que no caso do formato Lincoln- Douglas consta de dous oradores por equipo.
6. Os argumentos a favor coñécense como probas e o seu fin é demostrar a validez do tema proposto, mentres que aqueles en contra chámanse obxeccións e o seu fin é demostrar os erros das probas do equipo contrario.
7. No debate segundo o modelo de Karl Popper, os argumentos deben presentar probas empíricas, como enquisas e estudos oficiais.
8. No debate segundo o modelo Lincoln- Douglas, os argumentos deben basearse en cuestións morais e lóxicas, pois os seus temas son valóricos.
9. Poden presentarse falacias, é dicir, probas que carecen de fundamentos suficientes.
FONTE DE INFORMACIÓN: http://www.escolares.net/lenguaje-y-comunicacion/el-debate-sus-caracteristicas-y-como-hacer-un-debate/

Ningún comentario:

Publicar un comentario